Prima pagină > Diverse > Eliberarea de fantome

Eliberarea de fantome

Este doar o simplă coincidenţă. Nu are nimic a face articolul meu cu „marea sărbătoare“, la care mult prea mulţi sau aliat. E vorba tot de fantome, dar din alt mediu.

Citeam zilele trecute într-un articol cum că blogosfera numără aproape 60.000 de bloguri. Asta cred, dar ceea ce întreb eu este cât de mare este numărul blogurilor inactive. Asta e mai greu de contabilizat. Dar avem bloguri şi ne fudulim cu asta. Cert este că pentru asta ar fi necesară o curăţenie printre bloguri, atunci când vorbim de cifre, avându-se în vedere numărul extrem de mare al blogurilor care au devenit simple fantome ale spaţiului virtual.

Cam asta s-a întâmplat şi în blogrolul personal. În primă zi de noiembrie, amintindu-mi de articolul de care tocmai am pomenit, m-am pus să verific câte dintre legăturile din blogrolul meu mai duceau spre bloguri active. Surpriza: mai puţin de jumătate. Iar alte legături duceau spre bloguri care aveau o valoare reală când le-am descoperit şi le-am indexat pe blogul meu, iar acum au devenit deloc frecventabile. Aşa că, le-am tratat în acelaşi mod: le-am exclus din listă.

Precizez că criteriul nu a fost cel al orientării, ci al manelizării sau al adaptării unui ton arogant de atoştiinţă sau de autosufiecienţă. Nu credeam că maladia aceasta se întinde şi în spaţiile virtuale pe care le consideram frecventabile. Dar ăsta e semnul că imunitatea se păstrează cu greu.

Aşa că va trebui să mai caut pentru completarea listei spaţii ceva mai „curate“.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un comentariu