Arhiva

Archive for 29/03/2010

Criteriile de succes şi realitatea românească


Un amic m-a sunat vesel nevoie mare. Iniţial, nu am înţeles care este motivul veseliei, dar, după ceva fraze pline de explicaţii, am priceput că dorea să îmi spună despre o carte pe care tocmai o terminase şi al cărei autor prezenta pentru doritorii de mai mult criteriile prin care se poate ajunge la succes. Şi – nu ştiu de unde mă ştie el chiar aşa doritor de succes – mi-a recomandat cu căldură cartea care te face un om de succes.

Curios, l-am rugat să-mi povestească ceva din ea, aşa ca „plasă“ prin care să mă motiveze la lectură.

Şi, printre altele, mi-a spus că a găsit următoarele criterii, cele mai importante: să munceşti mai mult decât toţi colegii de serviciu, să fii mereu disponibil să faci tot ce îţi cere şeful, să fii disponibil să lucrezi muuult peste program, să te prezinţi primul la serviciu, să nu emiţi pretenţii pentru ce ai făcut şi toate astea să le faci cu răbdare, căci şeful va vedea toate astea şi va veni ziua în care te va avansa şi te va răsplăti cu un salariu pe măsură!

Buuun, am gândit eu. Toate astea aşa ar trebui să fie. Dar, l-am întrerupt pe amicul meu cititor şi i-am cerut: găseşte-mi şi mie angajatorul, şeful, patronul care să acţioneze aşa şi vin şi eu acolo. Căci, fără să mă laud, am cam făcut de toate din fiecare criteriu enunţat şi am lucrat şi cu cei care „predicau“ la toţi cei pe care îi întâlneau aceste criterii, dar şeful fin la observare nu s-a găsit, eventual la observaţii (ştiţi voi de care)… Şi, am ceva ani de trudă pe diferite plantaţii. Şi l-am mai asigurat că are de căutat şi îi trebuie ceva, ceva voinţă ca să nu piardă din vedere criteriile de mai sus, căci va primi mii şi mii de motive de la cei care sunt „responsabili cu observatul“, care ar putea fi mai puţin sârguincioşi în a-l zări pe el şi eforturile sale sincere.

Dar în aşteptarea unui astfel de şef, patron sau angajator, nu strică să exerzi, i-am spus eu! Cine ştie? Poate chiar şi acolo unde tot mai des se verifică expresia „Cine-i harnic şi munceşte, ori e prost, ori nu gândeşte“, s-ar putea vrodată să se verifice rodul unor astfel de criterii respectate.

Categorii:Indirecte Etichete:, , , ,